dimecres, 4 de març del 2009

Divendres 27 de Febrer de 2009


- LA DIGITALITZACIÓ-


No vai poder assistir a la primera classe per problemes personals, però he recol.lectat informació sobre conceptes que vau treballar a classe.

He après què és la digitalització. La imatge d'una foto feta des d'una càmera digital queda guardada en la targeta de memória amb un arxiu. I el llenguatge en què es queda guardat aquest arxiu s'anomena CODI BINARI.

Així que la digitalització és el procés de transformació de la informació inicial , com ara una imatge, un vídeo o un so...en un codi binari per tal de que pugui ser detectada per un ordinador.


Per tal de posar en pràctica aixó de la imatge, m'he descargat des de casa meu el program Gimp (un programa molt interesant que no el coneixia).

I amb tota la informció i passos a seguir que m'han donat les meves companyes, vai començar explorar jo sola el que és el programa.


Passos a seguir:

1. Fer una foto amb una càmera digital.

2. Obrir el GIMP .

3. Obrir la foto---- des de "Archivo/Abrir".

4. Anar a " herramientas" i clicar "selección de rectángulos", serveix per poder retallar la foto.

5. Després anar a "Imagen/Recortar a la selección". Aquí ja tindrem la foto retallada.

6. Clicar "Imagen/Escalar la imagen", serveix per reduir el nombre de píxels d'amplada i d'alçada. (Una mida de 175x220 aproximadament)

6. Desprès un cop finaitzat desa la foto amb format jpg."Archivo/Guardar como".

7. Modificar la qualitat de la imatge a 50 o 60 perquè no ocupi molt d'espai i guardar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada